maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

3 راهکار اساسی برای استفاده مجدد از پلاستیک

برای استفاده مجدد از پلاستیک 3 راهکار اساسی وجود دارد. در اینجا به 3 مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:
1. بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک یکی از روش‌های ایده‌آل برای استفاده مجدد از پلاستیک به حساب می‌آید در این روش، پلاستیک‌های مصرفی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود. سپس این پلاستیک‌ها به کارخانه‌‌های بازیافت ارسال می‌شود. در نهایت پلاستیک‌ها را به مواد جدید قابل استفاده تبدیل خواهند کرد. این روش به استفاده مجدد از پلاستیک کمک بسیار شایانی خواهد کرد.
به استفاده مجدد از پلاستیک برای تولید محصولاتی جدید ، بازیافت می‌گویند. این امر سبب صرفه‌جویی در مصرف منایع طبیعی خواهد شد. همچنین استفاده مجدد از پلاستیک به جای دفع پلاستیک موجب کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در طبیعت می‌شود.
. استفاده مجدد از پلاستیک در انواع صنایع

جالب است بدانید پلاستیک‌های مصرفی قابلیت استفاده در صنایع دیگر را نیز دارند. با یک مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از پلاستیک‌ها در صنایع دیگر استفاده کرد. برای مثال پلاستیک‌های باکیفیت در تولید محصولات دیگر مانند مبلمان یا لوازم خانگی کاربرد دارند. استفاده مجدد از پلاستیک سبب کاهش تولید مواد جدید و در نتیجه حفظ محیط زیست خواهد شد.
. تغییر فرهنگ و رفتار مصرف کنندگان

تغییر در فرهنگ و رفتار انسان‌ها نیز در استفاده مجدد پلاستیک بسیار موثر است. خرید محصولات ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی و استفاده از ظروف و بسته‌بندی‌های پلاستیکی ، کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد.
از طریق آموزش و افزایش آگاهی عمومی افراد درباره استفاده مجدد از پلاستیک می‌توان به اقتصاد پایدار کمک کرد. اگر تمام افراد آگاهی و اطلاع کامل از فواید استفاده مجدد از پلاستیک را داشته باشند ، تولید مواد اولیه پلاستیکی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. همچنین استفاده مجدد از پلاستیک موجب بقای محیط زیست برای آیندگان خواهد شد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۰:۰۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب