maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

1- پاک کردن زنگ زدگی لوله مانیسمان :
برای این کار می توان از برس های فلزی استفاده کرد. این برس ها به راحتی می توانند گرد و غبار، اکسید سست و زنگ زدگی های ایجاد شده بر روی سطح لوله را پاک کنند. در مواقعی که سطح لوله فولادی به وسیله ی اکسید جامد پوشیده باشد، برس های فلزی تاثیر چندانی ندارند. در این شرایط، سطح لوله را به کمک مواد شیمیایی تمیز می کنند.

2- تمیز کردن لوله فولادی :
برای این کار از حلال یا امولسیون استفاده می شود. این مواد برای از بین بردن روغن، گرد و غبار و مواد آلی سطح لوله مناسب هستند. البته باید توجه داشت که تمیز کردن لوله فولادی یک روش دائمی نیست و فقط برای افزایش مقاومت لوله مانیسمان به کار می رود.

3- خش زدایی لوله مانیسمان :
عملیات خش زدایی با استفاده از روش جت (jet derusting treatment) انجام می شود. در این حالت برای از بین بردن زنگار (زنگ زدگی) از روی سطح لوله، از سرعت بالای پره جت استفاده می کنند. این امر موجب می شود تا مواد مختلفی که به سطح لوله چسبیده اند، در اثر نیروی گریز از مرکز جدا شوند. ضمن اینکه زنگ زدگی، اکسید و خاک را از سطح لوله مانیسمان پاک می کند. قدرت بالای موتور جت باعث صیقل سطح لوله می شود.
عملیات اصابت در کنار نیروی اصطکاک موجب می شوند تا سطح لوله یکنواخت شود و ناهمواری ها و خش های لوله از بین بروند. در این زمان، سطح لوله مانیسمان خشک می شود و ذرات شن و ماسه و پوشش زنگ و اکسید به طور کامل از سطح لوله جدا می شوند. نتیجه این فرایند، تمیز شدن سطح لوله است.

4- اسید شویی لوله مانیسمان :
یکی از روش های بالا بردن مقاومت لوله مانیسمان، عملیات شستشوی اسیدی است. با این کار، پوست اکسید، پوشش و زنگ زدگی سطح لوله از بین می روند. پس از این عملیات، باقی مانده مواد روی سطح لوله را به کمک ماسه تمیز می کنند.

https://mahansanatco.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۱:۵۹ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب