maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

این تفاوت‌ها باعث متمایز شدن نایلون‌های معمولی و شیرینگ شده اند.

در این قسمت به تفاوت های نایلون شیرینگ با نایلون معمولی اشاره می‌کنیم.

1- میزان دسترسی
اولین مورد از تفاوت های نایلون شیرینگ با نایلون معمولی یا ساده به میزان دسترسی افراد جامعه مربوط می‌شود. نایلون‌های معمولی به وفور در دسترس مردم قرار دارند. این نوع نایلون را می‌توان در بیشتر خانه ها پیدا کرد.

هنگامی که افراد برای خرید به مغازه یا فروشگاهی می‌روند، اقلام خریداری شده را داخل نایلون های معمولی یا ساده قرار می‌دهند. اما نایلون شیرینگ یا نایلون جمع شونده، معمولا برای بسته بندی کالاهایی مانند آب معدنی و انواع نوشیدنی ها به کار می‌رود.

2- نوع کاربرد
همان طور که گفتیم نایلون‌های معمولی برای جابجایی کالاها و محصولات خریداری شده و مواردی از این دست به کار می‌روند. در حالی که نایلون‌های شیرینگ بیشتر در کارخانه ها و برای بسته‌بندی محصولات صنعتی و کالاهای تولید شده کاربرد دارند.

این نوع نایلون، سبک است و مقاومت خوبی دارد. علاوه براین به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. به همین علت برای بسته بندی بسیاری از محصولات صنعتی و تولیدات کارخانه ها به کار می‌رود.

3- ترکیبات متفاوت
یکی از مهم‌ترین تفاوت های نایلون شیرینگ با نایلون معمولی ، تفاوت در ترکیب مواد سازنده آنها است. همان‌طور که می‌دانید مواد اولیه و پایه ای نایلون معمولی (ساده) با نایلون شیرینگ یکسان است؛ اما ترکیب مواد جزو تفاوت های اصلی این دو نوع نایلون می‌باشد.

4- حساسیت دمایی
مشخصه بارز نایلون شیرینگ حساسیت آن در برابر حرارت است. یعنی هنگامی که در برابر حرارت قرار بگیرد، جمع می‌شود. حتما بسته بندی آب معدنی را دیده اید. نایلونی که برای این بسته بندی به کار رفته است، از نوع شیرینگ می‌باشد.

خاصیت جمع‌شوندگی نایلون شیرینگ را نباید به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت. چرا که این نایلون کیفیت و مقاومت بالایی دارد و می تواند از محصولات تولیدی کارخانه ها محافظت کند. در مقابل، نایلون های معمولی یا ساده قرار دارند که حساسیت کمتری نسبت به گرما دارند.

 

5- میزان کشش و فشار
این مورد هم جزو تفاوت های نایلون شیرینگ با نایلون معمولی به شمار می‌رود. میزان مقاومت کششی نایلون معمولی در مقایسه با نایلون شیرینگ بیشتر است. هنگامی که نایلون شیرینگ حرارت می‌بیند، قابلیت کششی آن کاهش می‌یابد. به همین دلیل می‌تواند محصولات را به صورت محکم و منظم در کنار یکدیگر نگه دارد. در عوض، نایلون شیرینگ می‌تواند وزن و فشار بیشتری را تحمل کند.

6- شکل ظاهری
نایلون‌های معمولی و شیرینگ از نظر شکل ظاهر با هم فرق دارند. سطح نایلون معمولی (ساده) براق و شفاف است؛ در حالی که نایلون شیرینگ براق نیست و تقریبا کدر است.

 

7- خاصیت چاپ‌پذیری
یکی دیگر از تفاوت های نایلون شیرینگ و نایلون معمولی به قابلیت چاپ‌پذیری آنها مربوط می‌شود. نایلون ساده یا معمولی نسبت به نایلون شیرینگ، خاصیت چاپ‌پذیری بالاتری دارد و شرکت‌های مختلف می‌توانند نشان تجاری خود را روی آن چاپ کنند.

 

8- میزان ضربه‌ پذیری
نایلون ساده ، بافت نرمی دارد و به همین علت بیشتر به وسیله کسب و کارها و شرکت های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نایلون شیرینگ به دلیل ضخامت کم و مقاومت بالا در تجارت‌های بزرگتر کاربرد دارد. این نایلون نقش مهمی در صادرات و واردات کالاها ایفا می‌کند و به خوبی می‌تواند از محصولات مختلف محافظت کند.

9- توجیه اقتصادی
یکی از مواردی که باعث محبوبیت و استقبال از نایلون شیرینگ شده است، مقرون به صرفه بودن آن می‌باشد.

https://silverbookco.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ دی ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۲۸:۱۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب