maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

این ارتباطات منجر به بالا رفتن اعتماد با نفس کودک شما می‌شود. ضمن اینکه کودک نحوه تعامل با افراد دیگر را یاد می‌گیرد. از طرفی دیگر این آموزش، بر فرصت شغلی و تحصیلی و زوایای دیگری از آینده فرزند شما موثر است.

از لحاظ روان‌شناختی، خلاقیت کودکانی که در سن کم شروع به یادگیری زبان می‌کنند بیشتر است. کودکان خلاق در حل مسائل خود موفق‌تر عمل می‌کنند. این کودکان در آزمون‌های هوش هم عملکرد بسیار خوبی دارند. با وجود تمام این‌ها، هنوز برخی والدین نگران هستند که یادگیری زبان در سن کم، در صحبت کردن کودک به زبان اصلی خود اختلال ایجاد کند. در واقع مطالعات اخیر نشان داده که کودکان دو زبانه، درک بالاتری از الفبای زبان مادری خود دارند.

تقویت مغز کودک هم از فواید یادگیری زباد در سن کم است. یادگیری زبان جدید، موجب می‌شود تا کودک بتواند انجام دادم همزمان چند کار را یاد بگیرد. یادگیری چنین چیزی نه تنها در آینده به فرزند شما کمک می‌کند، بلکه در بهبود حافظه و جلوگیری از آلزایمر هم موثر است. همچنین نمی‌توان از تاثیراتی که یادگیری زبان دوم بر تحصیل فرزند می‌گذارد، صرف نظر کرد.
چرا آموزش زبان باید از سن کم شروع شود؟
بسیاری از والدین تصور می‌کردند که یادگیری زبان پیش از دانشگاه و در سن کم برای صحبت کردن کودک به زبان مادری مشکل ایجاد می‌کند. مطالعات اخیر اشتباه آن‌ها را اثبات کرد و به دنبال آن، دلایلی هم برای شروع یادگیری زبان از سن کم ارائه داد. البته تمام این‌ها به این معنا نیست که یادگیری زبان در سنین بالا امکان ندارد. به عبارت دیگر برای یادگیری زبان هیچ وقت زود نیست.

از دلایلی که باعث می‌شود یادگیری زبان در سن کم بسیار مناسب باشد، ترس از اشتباه است. کودکان ترس از اشتباه کردن ندارند، در حالی که در سنین بالاتر افراد خود را از اشتباه کردن محروم می‌کنند. علاوه بر آن شاید کودک شما در شروع اشکالات زیادی داشته باشد، اما آمار می‌گوید افرادی که از سن کم شروع می‌کنند، در آینده لهجه خوبی خواهند داشت و بدون ایراد صحبت می‌کنند.

کودکان از یادگیری لذت زیادی می‌برند در حالی که یحتمل یادگیری برای بزرگ‌ترها بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. برای کودکان تفاوتی ندارد که در چه زمینه آموزش می‌بینند؛ آن‌ها به طور حتم سوالات بسیاری در سر دارند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند و از بر طرف کردن آن‌ها لذت می‌برند. این حس حتی درباره یادگیری زبان هم صدق می‌کند. متدهای آموزشی زیادی هم برای آموزش به کودکان وجود دارد که آن‌ها را علاقه‌مندتر می‌کند، در حالی که برای یک بزرگسال هیچ جذابیتی ندارند.

مالکوم گلادول (Malcolm Gladwell) ، نویسنده و سخنران کانادایی در کتاب خود با نام منزوی اینگونه بیان می‌کند «برای آنکه چیزی را بسیار خوب یاد بگیریم که اصطلاحاً ملکه ذهن‌مان شود، باید حداقل 10 هزار ساعت زمان برای آن صرف کنیم.»

در کنار آن مدت زمانی هم نیاز است تا با قضیه آشنا شوید. از دست دادن این زمان در سنین بالا تقریبا غیرممکن است. اگر هر چه زودتر به کودک خود زبان بیاموزید، صرف این زمان برای او چندان دشوار نخواهد بود. این گونه آن‌ها بدون عجله زبان را به طور کامل می‌آموزند و در آینده، امتیازی مثبت برای خود دارند.

https://silverbookco.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۱۳:۳۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب