maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

تجاری و صنعتی خود از روف گاردن استفاده می کنند. روف گاردن برای ایجاد غذاخوری کارمندان، باشگاه های خصوصی، دفتر کار، ایجاد فضای امن برای بازی بچه ها و برگزاری میهمانی ها و پذیرایی از عزیزان مناسب است.


1- روف گاردن گسترده (extensive) : در طراحی این نوع بام سبز از گیاهانی استفاده می کنند که ریشه های کم عمقی دارند. بستر کشت گیاهان در روف گاردن گسترده بسیار سطحی می باشد. به طوری که ضخامت خاک در آن به 20 سانتی متر نمی رسد. در روی بام های مسطح و شیبدار می توان از این نوع بام سبز استفاده نمود. نکته مهم در احداث باغ بام گسترده، توجه به وزن آن است.


2- بام سبز نیمه متمرکز (semi-intensive) : حجم ریشه گیاهانی که در این نوع روف گاردن کشت می شوند بیشتر از بام سبز گسترده است. عمق بستر کاشت بین 30 سانتی متر تا 1 متر می باشد. گیاهان این نوع روف گاردن را می توان از بین گیاهان بوته ای مانند توت فرنگی و هندوانه یا گیاهان دارویی مانند پونه و اسطوخودوس در کنار چمن انتخاب کرد. در این مورد هم باید وزن سازه را در نظر گرفت.


3- سقف سبز یا بام سبز متمرکز (intensive) : یکی از انواع روف گاردن ، نوع متمرکز است. حجم و ارتفاع خاک در این نوع روف گاردن زیاد است. هزینه اجرای روف گاردن متمرکز بیشتر از انواع دیگر می باشد. به همین علت فقط برای ساختمان های بزرگ و معروف به کار می رود. در طراحی این نوع بام سبز از انواع درختان، گیاهان زینتی و گل ها استفاده می کنند. ضمن اینکه مسیرهایی برای قدم زدن و مکان هایی برای استراحت هم در نظر گرفته می شود. سیستم متمرکز برای بام هایی به کار می رود که عموم مردم به آن دسترسی دارند.


4- سیستم مدولار یا جعبه گیاه (planter box) : این نوع روفگاردن نیازی به زیرساخت ندارد و به صورت یک مدل پیش ساخته وجود دارد. سیستم جعبه گیاه را می توان در روی هر بام و بالکن احداث نمود. در اجرای این سیستم، گیاهان را درون جعبه های مخصوصی می کارند. این جعبه ها تمام یا بخشی از سقف را می پوشانند. سیستم مدولار از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. یکی از دلایل این محبوبیت، کاهش هزینه های ایجاد بام سبز است. روف گاردن مدولار وزن کمی دارد و می توان آن را جا به جا کرد. اجزای به کار رفته در طراحی این نوع بام سبز زمینه رشد پایدار گیاهان را فراهم می کنند. سیستم جعبه گیاه در بسیاری از بزرگراه ها و خیابان های شهرهای بزرگ دیده می شوند.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۲۶:۱۳ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب